søndag 28. februar 2010

Prosjekt: Bryllup.

soundtrack: The velvet underground - venus in furs.


Det tok meg ca. en uke fra jeg fikk vite at mine venner hadde blitt forlovet til jeg satte i gang å planlegge kjolen min. Tror faktisk jeg begynte før bruden, det kan ikke være sunt...

Jeg elsker fine kjoler, og tenkte at dette måtte være den perfekte anledningen til å sy en sånn, men det viste seg fort at så enkelt var det ikke, det er vist et par ting man må tenke på før man stiller opp med kjolen sin i et bryllup.

- Du skal ikke bære hvitt, fordi denne fargen er forbeholdt bruden.

- Du skal ikke være finere enn bruden(i dette tilfellet hadde det ikke vært mulig, selv om man hadde gått inn for det)

-Du får ikke bære svart, fordi det symboliserer sorg.

-Du får ikke bære rødt, på grunn av noe med djevelen?

-Du skal bruke lyse farger(bare ikke hvitt)

-Du får ikke ha en fotsi kjole, det er det bare bruden som får.

-Du får heller ikke ha en for kort kjole(fordi dette distraherer presten?)

-osv.osv.


Jeg begynte å sy på en lys brun kjole, men den ville ikke samarbeide og havnet til slutt på dungen. Etter ca. tusen forsøk til(nå var dato satt og inbydelse mottatt), hadde jeg brukt opp alt tøyet som ikke gikk under noen av kategoriene over. Det eneste fine tøyet jeg satt i gjen med var svart... En farge som symboliserer sorg?

Etter å ha dobbeltsjekket inbydelsen oppdaget jeg en linje jeg ikke hadde sett tidligere:

Dresskode: uhøytidelig, bla, bla, bla, bryr oss ikke om hva du har på deg bare du stiller opp(noe sånt).

Jeg tok meg en prat med bruden og fikk beskjed om at en svart kjole var helt greit, og at jeg gjerne måtte stille opp i Hawaii-skjorte og bermuda-shorts om jeg følte for det. ...Det gjorde jeg ikke.


Uansett, begge svarte ja, alle var glade, det ble en fantastisk fest på nyttårsaften og de er fortsatt gift!

Her er mitt resultat:


av ca.50 bilder, var dette det beste, jeg tror det å ta bilde av meg er litt som å ta med en 3-åring til fotograf, jeg kan ikke stå i ro i mer enn et halvt sekund om gangen.


Jeg løyg der oppe, her er det beste bilde av de 50:



-Anett.


...Foresten så tror jeg at jeg skal begynne å sy lyse kjoler, man ser jo ingen forskjell på denne og den forige...

5 kommentarer:

  1. Den e NYDELI!!!
    så den kjolen kan du virkeli vær stolt over.

    SvarSlett
  2. e må nu bærre få sei at e e stolt av de kjære, du e flenk :)

    SvarSlett
  3. Handikapp igen,

    Kjämpe fint anettfjert!



    //BBMuffin

    SvarSlett